CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Friday, November 12, 2010

MUHAMMAD p.b.u.h : LEGENDARY EXAMPLE BEYOND COMPARE




“Jika Nabi Muhammad berada di hadapan aku nescaya aku akan membunuhnya!”. Dalam keadaan menangis-nangis dan kecewa yang teramat sangat, seorang non-muslim pernah mengeluarkan kata-kata ini ketika berjumpa seorang pendakwah di Malaysia. 
Pendakwah itu tidak naik berang, sebaliknya dia cuma mengangguk dan berkata, “Benar”.
Ketika Nabi Muhammad masih hidup, ramai sahaja yang mahu membunuhnya ketika itu, dan bukan sahaja menggunakan pisau, pada zaman itu mereka berbekalkan pedang, tombak dan panah!
Maka pendakwah itu menjawab, “benar, kau ingin membunuh Muhammad kerana kau tidak mengenali siapa baginda. Jika kau mengenali baginda, nescaya kau akan menangis pula kerana mencintainya”.
Adakah benar kita mencintai kekasih Allah itu? Lau kaana bainana~ Below is one of my feveret videos about rasulullah s.a.w



masyaAllah. Again.. do we really love Muhammad? Ermm. It reminds me of a story.
Pada suatu hari Rasulullah SAW sedang berkumpul bersama para Sahabatnya.Saat itu pula Beliau mengatakan bahwa dirinya sangat merindukan pertemuan dengan para kekasihnya.Tentu saja para Sahabat bertanya-tanya,siapa gerangan para Kekasih Rasulullah SAW ? Lalu mengapa bukan para Sahabat dekat Rasulullah SAW yang menjadi Kekasihnya?

Rasulullah SAW dengan senyum mengembang menjawab,"Kekasihku adalah Orang-orang Islam yang datang setelahku,yang tidak pernah melihatku,yang tidak pernah bertemu denganku,tetapi mereka mengikuti jejakku dan mencintaiku.sedangkan kalian adalah Para Sahabatku".

*sweeetness* This is another video. Suker3. Kisah yg sgt tacing. Hehe. Don't talk to me about Muhammad p.b.u.h.!




He really is the legendary example beyond compare, he is the Chosen One! He is....*beyond words*.... subhanallah..




Ayyuha Shabab.. *ala2 as syahid imam hassan albanna* =p
Jadikan Rasullulah s.a.w. contoh TERBAEK punya kerana sesungguhnya akhlak Islam adalah akhlak Rasulullah s.a.w. Akhlak yg dapat memandu kita menjadi insan yang CEMERLANG di dunia dan akhirat. InsyaAllah. Selamat melaksanakan sunah Rasulullah yg terbesar iaitu perjuangan menyebarkan Islam a.k.a dakwah. *insaf2* huhuhu.. 

Owh.. Ade sutey lagi video best. Ngee~Binnabil huda nahnu jundul hudaa~ mksud dia dengan petunjukmu nabi, kami menjadi "tentera petunjuk(yang mendapat hidayah)" [kredit to mama 4 the translation]



Saya akhiri dgn sebuah hadith:

Dari Abu Abbas, Sahil bin Saad As-Sa’idd r.a, berkata : ” Telah datang seorang lelaki kepada Rasulullah SAW dan bertanya : ‘ Ya Rasulullah, tunjukkan aku suatu amalan, sekiranya aku buat, nescaya aku dicintai oleh Allah dan orang ramai. ‘ Maka dijawab Nabi : ‘ Hendaklah zahid di dunia, nescaya engkau dicintai oleh Allah dan engkau zahid pada apa yang ada di sisi manusia, maka nescaya engkau dicintai oleh orang ramai. ‘


2 comments:

haway mutasawwil said...

binnabil huda is nice.amat terkesan dgn .syukran2

muneera said...

nice blako.. hoho